Elektrobicykle NÁBOJOVÉ POHONY
Aké typy pohonov sú dnes na trhu?
Elektromotor v náboji zadného kolesa
Ak budete svoj elektrobicykel používať viac v meste alebo v rovinatom teréne, dobrou voľbou je elektrický pohon zadného náboja. Stačí otáčať pedálmi aj pri minimálnej kadencii a elektrobicykel vám poskytne všetok potrebný výkon.
Zadný náboj v porovnaní so stredovým motorom je lacnejší a existuje väčší výskyt náhradných dielov. Výkon motorov v zadnom náboji je dostatočný pre väčšinu bežných jazdných situácií (mesto, ľahký terén), rozhodne nie je vhodný do náročného terénu.
Hlavnou výhodou je lepší prenos krútiaceho momentu - žiadne preklzávanie v teréne a okamžitejšia pomoc na ceste. Okrem toho ho môžu oceniť cyklisti, ktorí chcú jazdiť bez asistencie motora a asistenciu elektrobicykla využívať len pri náročných jazdách alebo v zlom počasí (dážď, protivietor atď.) V takomto režime má zadný motor pomerne veľkú výhodu, pretože má voľnobeh a pri šliapaní bez asistencie nekladie takmer žiadny odpor. Nevýhodou je však nerovnomerné vyváženie bicykla, ktoré kladie väčšie nároky na komponenty v zadnej časti bicykla a má za následok menej plynulý prenos výkonu, a tým aj menšiu výdrž.Ak plánujete jazdiť prevažne po ceste alebo v miernom teréne, potom môže byť zadný elektrický pohon ideálnou voľbou vzhľadom na pomer ceny a výkonu bicykla.
Nábojový motor Bafang
Tento spoľahlivý motor má dômyselný systém prenosu krútiaceho momentu 250 W/36 V, ktorý účinne zabraňuje preklzávaniu pneumatík v teréne.
Vďaka nízkej hmotnosti a vyššie uvedeným vlastnostiam je ideálnou súčasťou turistických a cestovných elektrobicyklov.
Zadný motor ocenia cyklisti, ktorí chcú často jazdiť bez asistencie motora a vďaka okamžitej akcelerácii motora používajú elektrobicykel len v prudkých kopcoch alebo v protivetre.
- Napätie: 36 V
- Výkon: 250 W
- Maximálny krútiaci moment: 32 N.m
- Počet magnetov: 20
- Planetová prevodovka: ÁNO
- Počet otáčok (max.): 290
- Konektor na odpojenie motora: ÁNO
- Hmotnosť: 3 kg
- Hlučnosť: <55 dB